برنامه‌های اجرایی وزارت علوم برای ایجاد اکوسیستم نوآوری در آموزش عالی



معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: برای حرکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به سمت حل مشکلات و معضلات کشور باید در آموزش عالی تغییر پارادیم صورت بگیرد و یک اکوسیستم نوآوری ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود برومند در نشست شورای دانشگاه گیلان با بیان این‌که فناوری موتور توسعه اقتصادی کشورهاست، اظهار کرد: ﻧﻘﺶ ﻓﻨﺎوری در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ و ﺑﻬﺒﻮد ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر تاثیرگذار است.

وی با بیان این‌که تمام حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی در توسعه فناوری دخیل هستند، گفت: ارتباط دانشگاه‌ها با پارک‌های علم و فناوری از ضروریات مهمی است که می‌تواند در توسعه استان موثر باشد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم افزود: نخستین گام برای ایجاد نظام نوآوری، ایجاد فرآیند نوآوری است که طی آن، دانش کسب شده، زنجیره کامل تبدیل ایده به یک محصول و فناوری را طی کند.

برومند ادامه داد: این معاونت دو هدف اساسی برای خود تعریف کرده است که شامل توسعه علم و فناوری به منظور ایجاد نظام توسعه پایدار در ایران و مشارکت نظام علمی در حل چالش‌ها و مشکلات کشور است.

وی در تشریح برنامه‌های اجرایی برای ایجاد نوآوری در کشور گفت: اولین گام در این زمینه، تشکیل تیم‌های کاری پژوهشی کوچک به سرپرستی اساتید برجسته است و مهارت آموزشی به دانشجویان، بازنگری در ساختار اجرایی و تجهیزات آزمایشگاهی و تشکیل سازمان‌های پیشرو گام‌های بعدی در این فرایند به شمار می‌روند.

به گزارش ایسنا، پس از این نشست با حضور دکتر برومند و دانشگاهیان، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان مشتمل بر ۱۲ آزمایشگاه که در حوزه‌های تخصصی آنالیز عنصری و دستگاهی، اسپکتروسکوپی، میکروسکوپ‌های الکترونی، کیفیت مواد غذایی، نانو تکنولوژی، ژنومیکس و تشخیص ژنتیکی، کلونینگ و مطالعه بیان ژن، بیوتکنولوژی، سنتز و آنالیز پروتئین، تشکیل شده است، در سطحی با زیر بنای ۱۳۰۰ متر مربع در ۳ طبقه در ساختمان فناوری‌های نوین دانشگاه گیلان افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *