هدایت ساختار پژوهش دانشگاه‌ به سمت حل مشکلات



رئیس دانشگاه شیراز مدعی است که اگر ساختار و سازمان پژوهش را در دانشگاه‌های ایران به سمت حل رویکرد مسئله محور مشکلات جامعه هدایت نشود، دستاوردی برای نسل‌های بعد نخواهیم داشت .

به گزارش ایسنا، حمید نادگران سه‌شنبه ٢٧ آذر در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان فارس با بیان اینکه سیستم آموزشی عالی دنیا در حال ورود به دانشگاه‌های نسل چهارم است، گفت: امروز جامعه بین‌المللی و در صدر آن مراکز آموزش عالی مسیر پر فراز و نشیب نسل چهارم دانشگاه‌ها را سپری می‌کند.

وی افزود: دانشگاه‌های نسل چهارم آموزش و پژوهش مبتنی بر حل مسئله(محیط، شهر، استان و کشور) را مدنظر قرار داده‌اند.

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه زمان تکیه بر اقتصاد تک محصولی و شکننده نفت تمام شده و امروز باید از این تفکر سنتی خارج شویم، گفت: در سیستم آموزش عالی کشور باید امور آموزش و پژوهش را درک کنیم، چرا که جامعه جهانی منتظر ما نمی‌ماند و باید خود این خطر را حس کنیم‌.

نادگران در بخش دیگری از سخنان خود با خرسندی از اینکه توجه به دانشگاه نوآفرین و کارآفرین امروز در کشور نهادینه شده و استان فارس در این زمینه پیشرو است، ابراز امیدواری کرد که بتوانیم هرچه سریعتر به دانشگاه نسل چهارم برای حل مسائل شهرها، استان‌ها و نهایتا کشور ورود کنیم‌.

وی همچنین با بیان اینکه نزدیک به ١٦٨ شرکت دانش‌بنیان در فارس فعال است که مراحل استارتاپ را به خوبی گذرانده‌اند، اظهار امیدواری کرد که با همدلی و همفکری با دستگاه‌های اجرایی سطح این شرکت‌ها و فعالیت‌های آنها عمیق‌تر شود و بتوانیم از تکیه به اقتصاد درون‌گرای تک محصولی نجات پیدا کنیم‌.

رئیس دانشگاه شیراز ابراز امیدواری کرد که به روزهایی نزدیک شویم که حقوق، جغرافیا و سیاست‌های دانش‌بنیان بر کشور حاکم شود.

به گزارش ایسنا در این مراسم از چهل و پنج پژوهشگر برتر استان فارس در حوزه‌های مختلف قدردانی و تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *